Inte en sån här jobbdag allt för ofta!!!

JAg fattar precis varför Jörgen frågade mig om jag kunde åka på 3D-granskningsmötet idag.....jo då jag fattar....f-n ta dig Jörgen!!! :-)
Man reser ca 20 mil till Karlstad, man kommer in i ett trångt konferensrum där stolarna är besittna av män! Ser till att få med sig en kopp kaffe och sedan tänker man att detta kan ju omöjligt ta hela dagen (dagordningen sa att det skulle hålla på mellan 10.15-15.30) utan det kommer nog att finnas tid att kolla lite på byggarbetsplatsen och komma hem i bra tid......NOT!
3D-granskning finns till för att man ska kunna se hur huset är projekterat och på så sätt kunna undvika krockar redan innan den stackars gubben står ute i verkligheten o kliar sig i huvudet och det är ju verkligen bra, men när man får se listan på krockar och ser att bara på ett plan är det 196 krockar mellan el o vent börjar man få en olustig känsla av att dagen kan bli lång....är det då också så att just det som berör mig dvs K redan finns i verkligheten, står på plats och alltså inte kan flyttas på inser man ju att det antagligen måste bli el, rör och vent som måste flytta sina saker om det skulle krocka med "mitt" K!!!!
När det blev dags för lunch hade vi hunnit med el-vent-krockar på plan 1 så då var det ju bara resten av de 6 planen kvar plus de andra installatörernas krockar......behöver jag säga att nu var det tungt?!
När klockan blev 16 kände jag bara att nä jag orkar inte med detta så jag sa att tyvärr jag kan inte stanna längre men vid den tiden hade vi ju nästan hunnit färdigt halva plan 2!!! :-)
20 mil hem ochh så var den dagen klar....
Imorgon är en annan dag....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh. stakars dig Virre. Jag förstår din känsla att sitta där på mötet... Kom de igenom alla våningar??

2009-05-14 @ 21:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0