De gröna fingrarna rör sig i trädgården!

Den här härliga långhelgen började med Cortegen i Göteborg, har bara sett den en gång förut o det var många år sedan så det var kul att kolla igen och efteråt åt vi på en fantastiskt god restaurang, MEZE på Vasagatan. Den kan jag varmt rekommendera om man gillar just Meze!!! :-)
Hann med en lite turné på Bohusöarna, Orust och Tjörn också och lyckades få se två fotbollsmatcher som båda slutade 7-3, men i båda fallen till fel lag.....ja tur då att vädret var så bra!
I söndags kändes det som om det var dags att vara lite kreativ i trädgården så vi åkte och handlade lite sallad och två hallonbuskar.....ja det är ju inte mycket med två buskar, men en början. Just den här sorten var hösthallon och ska alltså bära frukt i september-oktober, bra tycker jag när man har ätit sig mätt på krusbär och vinbär då kommer hallonen.....

Isbergsallad, ruccola och romansallad

Ja det ser inte mycket ut för världen
men vi hoppas väl på det bästa!

Detta är trädgårdens stolthet
en Magnolia!!

Jag gillar den mycket, blommar
på bar kvist och i år är den verkligen
otrolig!

Kommentarer
Postat av: Linn

Tänk när min magnolia blir så stor =)



våra hallonbuskar har växt hur mycket som helst. ska bli skoj att se om vi får några hallon på dom

2009-05-07 @ 11:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0