Zorro är inte alltid störst bäst och vackrast!

Idag var det dags för Zorro att ta blodprov för att kolla om han har tillräckligt med rabies antikroppar i sin kropp så att han kan få ett pass. Jag har inte varit med hos veterinären tidigare när sprutorna har getts( 2 st) men idag kunde jag följa med. Zorro var på ett strålande humör för det luktade väldigt gott både utanför entrén och inne....MEN så hände det något, det kom in en dam i gröna kläder och ville ha Zorro upp på ett bord. Nu var det inte så kul längre.....hans ena framben rakades lite och hon drog åt ett gummiband så att ådrorna skulle bli tydligare, precis så som de gör på oss människor. Det krävdes en matte som höll huvudet och under armhålan och en husse som höll i bakpartiet och samtidigt försökte klia lite gott på ryggen (ja Zorros rygg alltså :-)) och ändå lyckades han nästan ta sig ner och hon hade väldigt svårt att få den mängden blod som hon behövde. Under hela denna tiden lät Zorro också väldigt ynklig....han pep så att man förstod att det var oerhört synd om honom! Just under denna tiden var INTE Zorro den häftiga och modiga terrier som han är i vanliga fall utan han var mer som en man med förkylning......
Blodprovet ska nu skickas till Tyskland och om ca två veckor har kanske Zorro sitt pass och får följa med oss till Danmark på Kristi Himmelsfärdshelgen.

Ni ser att han har plåster va?!!!


Utsätt mig inte för det där igen.....då flyttar jag!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska Zorro ha FF annars om han inte får ett pass ;p

2009-03-19 @ 22:15:17
Postat av: mia

Stackarn!!! Så söt!

Hatar nämligen också sprutor så jag lider med honom

2009-03-20 @ 07:12:05
URL: http://spanis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0