Mammografi

Jaha då har man varit på NÄL och letat sig fram till mammografiavdelningen. Satt där i väntrummet med andra "tanter" i ungefär samma ålder och jag kände väl ingen jublande glädje direkt!
Kom in och hälsade på syster Kerstin som beskrev vad som skulle göras och berättade att för att få bra bilder och för att utsätta mig för mindre strålning så trycker man ganska ordentligt.......höpp höpp höpp vad är detta för något? Jag har aldrig hört talas om att denna undersökningen ska göra ont????
Nåväl hon frågar vidare om jag regelbundet undersöker mina bröst......och vad svara konflikträdda Veronica, ja visst gör jag det!!! :-) Vad bra tycker hon då behöver du kanske inte den här lappen som visar hur man gör, EN GÅNG I MÅNADEN? Äh jag kan ju ta en för den kanske visar något jag inte har tänkt på........EN GÅNG I MÅNADEN, ja det var ju regelbundet!!! Tänk vad olika uppfattning man kan ha om det ordet!
Vidare in i själva röntgenrummet o ja det gjorde ont.....ja inte så att det var nära döden upplevelse men oj oj oj vad det klämdes ihop.....har man inte haft taxöron innan finns ju verkligen risken för att man får det efteråt och dessutom var det två bilder på varje bröst. Nu vill jag inte påstå att jag är otacksam utan jag är mycket glad över att bli kollad och nu väntar två veckor med undran.....vi hoppas att allt har gått bra!
För övrigt vill jag bara tillägga att om man ska vara med i Grammisgalan så får man inte se ut HUR som helst......det har jag bestämt!
Så här får man inte gå klädd.....fy Lasse stefanz
Ja det gäller mannen längst till höger......

Kommentarer
Postat av: Linn

ujuj, har du kommit in i den åldern så du får göra sånt... jag har hört att det gör riktigt ont ja, och så nu från dig också. Ja jag får väl vänta och se.

2009-01-09 @ 21:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0