Het matlagning i köket! :-)

Jo visst är det trevligt ibland att laga het mat, men den här påskaftonen blev det kanske lite väl kul.....Janssonen och revbenen stod i ugnen o skulle alldeles strax vara klar. Det börjar ryka lite så jag tror att det är revbenen som har blivit lite för mörka så jag öppnar men nä de ser finfina ut o inte ryker det ifrån dem....det börjar ryka mer och dessutom luktar det rejält mycket......jag börjar surna till och undrar vad det är som ligger på ugnens botten och osar så jag ger upp och tänker att ja ja maten var väl klar då, stänger av ugnen MEN det bara ryker på....nu kommer resten av familjen och undrar om jag förstör revbenen. Kanse inte det bästa att säga till en mamma som tillbringat ganska läng tid i köket och absolut inte vill att det ska smaka illa. nä då säger jag allt är under kontroll jag vet bara inte varför det ryker så men det kommer snart att sluta för nu har jag stänkt av. Det öppnas dörrar och fönster o röken ligger som ett lock över hela huset men det slutar inte ryka från ugnen. Nu äter vi säger jag så har det säkert slutat snart när ugnen blivit kall ( ja det är vad jag hoppas i alla fall). All påskmat som vi har dukat upp med äts under ganska tråkig stund för lukten är verkligen ingen höjdare. Efter ett tag går jag ut för att kolla men nä då det ryker på, jag lutar mig ner o tittar in i ugnen och då brinner det!!!! Jag ber Ulf med lugn och fin stämma att komma till köket ( vill ju inte skapa panik) och säger att det brinner i ugnen och sedan i ett nafs förvandlas Ulf till brandman likt Nile City brandmännen och släcker elden som en riktig man!!! Puss på dig!
SÅ nu sitter vi här i ett hus som luktar pyton utan ugn men med en lagad spishäll och leter ny ugn.....jättekul utgift....MEN det hann aldrig börja brinna i sågspånet och det är bara ugnen som blivit förstörd, det kunde blivit mycket värre och imorgon ska vi få låna något elektroniskt som tar bort lukten så till slut blev det ju rätt bra!

Ja så här var det nästan......

Kommentarer
Postat av: Anonym

OJojoj. Tur att ni fick släckt elden. Det låter nästan som när jag är i köket. Då kan det lätt bli så.

Hoppas ni har haft lika fint väder som oss idag när ni fått vädra huset.

2009-04-12 @ 19:45:59
Postat av: Anonym

Det måste brunnit rejält för det var väldigt vad Ulf blivit brun och fin. Tog det på magrutorna annars hade jag aldrig kännt igen honom!



Tur att det gick bra, du måste vara lite försiktig!

2009-04-12 @ 21:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0