Enorm träningsvärk!

ja man ska väl inte skylla på träningsvärken varför detta inlägg inte kommer förrän nu MEN ont har jag haft....varför? Jo Assi, Jenny och jag var på en heldagsridning i Dalsland i söndags....
Det hela började för ett tag sedan när Assi och jag satt och snackade om hur kul det skulle vara och rida ut i skogen. Jag hade ett svagt minne av att jag sett turer på Dalslands aktiviteter och Assi är ju en tjej som får saker att hända så helt plötsligt var turen bokad. Natten till söndag var det storm och ösregn och ingen av oss trodde väl att det skulle bli någon ridning men när vi fått tag på personal på söndag morgon sa de att snart skulle det bli sol...jo jo det trodde vi kanske inte riktigt på, men vi tänkte att vi åker. Det räckte att vi lämnade Uddevalla så sken solen och så fortsatte det hela dagen, vilken dag vi fick!!! Vi fick en jättego tjej som tog med oss rakt ut i Dalslandsskogen bland älgar och rådjur, ibörjan höll vi till på stigar men till min fasa bar det ganska snart rakt upp för berg....jo uppför kan väl vara ok men jag hade ju en liten fundering om hur det skulle bli att rida utför.....och det var ganska scary, men Twiggy, min häst fixade det hela galant med mig hängande med.
Efter ett par timmar var det lunch och den åt vi mitt i skogen.
Ja detta var faktiskt en riktigt bra dag och det kändes som om jag verkligen behövde det efter allt städande och fixande med mammas hus!
En liiiten sak bara som gör det hela inte fullt så mysigt är den träningsvärk som nu har funnits i 4!!!! dagar. Jag har så ont i ben och rygg så man kan inte fatta det och idag när jag masade mig iväg på friskis så var det fortfarande plågsamt att göra vissa rörelser.
Fast det var värt det!
Twiggy som tog mig helskinnad både upp och ner för berg!
Twiggy!
Lunchdags i skogen
Lunchdags

Kommentarer
Postat av: linn

Va kul att vara ute och rida en hel dag. jag red i måndags en timme och jag kan knappt gå så jag förstår dig som ridit en hel dag.

2008-10-16 @ 10:59:02
URL: http://lbmc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0