Ögonbottenfotografering

......det är ett läskigt ord för mig, så när den lappen dök ner i brevlådan att det var dags att fota ögonen så kom den där oron inom mig. Tänk om det har hänt en massa med mina ögon och att jag håller på och bli blind. Alltså det är inget jag går omkring o tänker på hela dagarna men just när det är dags kommer oron. Ja innan man ska åka till kollen ska man droppa droppar i ögonen för att pupillerna ska bli stora och fina, vilket innebär att man ser väldigt dåligt och blir ljuskänslig, så det är inte att tänka på att köra bil själv till sjukhuset. Ulf körde och jag vandrade in hade svårt att se sjuan som det skulle tryckas på i hissen och tänkte att de som stod tillsammans med mig i hissen antagligen trodde att jag var en riktig pundare eftersom jag hade pupiller som tefat! :-)
Väl på rätt våning och rätt avdelning gick ju det hela väldigt fort....det smäller av några blixtar rakt in i ögat och så kommer det upp bilder på skärmen och ögonsköterskan studerar.....och studerar......och studerar.....nä men detta ser väl fint ut!!!! Inga konstigheter här utan fina ögon....oh vad glad man blir!
Så idag är det en bra dag och dessutom fick jag höra Sweetest thing med U2 på radion på väg till jobbet idag och för er som inte hört den, gör det! Det är en otroligt bra låt, kanske en av världens bästa!!!! :-)
Ja så här ser det ut på skärmen när mina ögon blir fotade!
Så här ser alltså våra ögon ut långt där inne!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att allt va ok :)

2008-11-06 @ 17:51:22
URL: http://laprinzessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0