Mellanhålspepparkakor och sushi

.....ja inte på en och samma gång men ändå!!!
Fredagar är ju dagar man ser fram emot och naturligtvis även denne, särskilt som vi kommit överrens om på jobbrummet att vi skulle ha med oss pepparkakor och glögg. Det är alltid mysigt attt ha en liten tradition på rummet så här i juletider, Jörgen var först ut så på morgonen luktade det glögg när man kom till jobbet och på en tallrik låg det pepparkakor, hemlagade pepparkakor.....men vänta nu hur såg de ut????

Detta var väl inga fina hjärtan och grisar.....nä det var mellanrummen MELLAN hjärtana och grisarna, behöves det mer förklaring än att Jörgen är en nördig och rationell ingenjör? :-) ja de smakade i alla fall väldigt bra så jag tackar Jörgen för denna tidiga fredagsfika!!!
Ja nu var väl dagens överraskningar över , men icke!!!! Helena och Johanna hade fått för sig att deras RÖDA sida (återigen har det med kursen vi gick) skulle ta stor plats idag och kom helt enkelt in och berättade att idag skulle lunchen bestå av sushi. Jag gillar inte sushi!!!! Men det lyssnar inte en röd på utan det slutade med att jag satt där klockan tolv med en sushitallrik för mammor....det är en sushitallrik utan rå fisk och ja, gillar man ris och gurka så ÄLSKAR man detta!!! Kan man sedan få stoppa ner gurkan i sojasås ja då är det ju så fantastiskt så att man nästan kan äta detta varje dag!
Ja ja jag är ändå glad att de vill att jag ska vara med på detta och inte bara struntar i mig så tack för att ni orkar med en gammal tant! :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jättekul att du ville prova sushi. Nästa Gång (!) ska du allt få prova en med fisk oxå ;p

Förresten, vad sa nu Ulf om detta då?? leeeer

2008-12-07 @ 00:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0