Finns det verkligen fisk i denna sjön?

ja det är en fråga man kan fråga.....vi vaknade och det var ju ett otroligt fint väder så vi bestämde oss för att åka till Herrestadsfjället och fiska! vi handlade korv och kompletterade vår utrustning med diverse krokar o drag för här gällde det att vara komplett när all fisk skulle håvas in! :-)
vilken dag vi fick! vi köpte två fiskekort à 85 kr styck för vi ville ju inte vara olagliga (barn under 16 var gratis) och så handlade vi nog grejer för typ 150 kr men ni vet ädelfisk är dyrt....
fick vi någon fisk? Njae.....hade vi med oss allt hem? Njae.......lite spill får man räkna med...... tex när jag tyckte att jag fick till ett grymt kast o såg draget bara vina iväg i luften o det for o det for till jag märkte att både lina o drag hade lossnat....ok då var det färdigfiskat med det spöt och sedan fastnade ett drag för Ulf och ett för Magnus så det var ju i alla fall lättare att bära hem utrustningen!!!!
Men grillad korv blev det i alla fall och en perfekt dag i solen! Jag är helt nöjd med den lördagen! ( Jag gillar ju ändå inte fisk!!!!!)
Manne softar i solen
Manne är beredd.....


Nu är det bara att vänta....

ingen fisk men korv med bröd!
Tur att vi hade korv!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, du e underbar ;-)

2008-08-31 @ 21:47:33
URL: http://laprinzessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0