Veckorapport

Detta har varit en väldigt lugn och skön vecka. Linus har praoveckor vilket gör att det är ett barn mindre att tjata om läxor med.....för är det något som vi tjatar om i min familj så är det läxläsning! Jag kan bara inte släppa kontrollen och låta dem ta eget ansvar för sina läxor och prov. Det går inte utan jag måste vara där och tjata och förhöra, vilket leder till att jag blir grinig och förtvivlad när jag inte tycker att de kan sina uppgifter så bra som jag tänkt mig och barnen blir griniga och trötta på sin mamma som bara gnäller.....MEN denna veckan har det alltså bara varit en att tjata på.
Linus har alltså prao och det har han på Sportavdelningen på Bohusläningen och det är tydligen väldigt kul! Han glömmer nästan av att vara trotsig tonåring på kvällarna för att han är på så gott humör efter dagens prao, ja lite retigare på brorsan är han nog för det är väl så att på tidningen kan man ju inte retas så mycket som man gör i skolans värld.
Jag tackar Bohusläningens sportavdelning för att ha bidragit till veckofriden!
Fredag innebär mys och idag blir det.......revben och det ska vara hemmagjorda! Det ska bli skönt att bara träffas, äta och kolla på Idol, men imorgon tror jag bestämt att jag måste tjata lite igen, för visst borde Linus plugga lite musik och hemkunskap, han har ju ändå prov vecka 49 och det är ju snart!!! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0